۲۰ شهریور ۱۳۸۸

کیک روسی


مواد لازم:

تخم مرغ 3 عدد

آرد 225 گرم

شکلات 50 گرم

پودر قند 175 گرم

بیکینگ پودر 2 قاشق مربا خوری

کره 175 گرم

وانیل نصف قاشق چایخوری


طرز تهیه:


  1. کره +پودر قند+وانیل را میزنیم.

  2. تخم مرغ ها رو یکی یکی می افزاییم و هم میزنیم. یعنی تخم مرغ اول را که خوب هم زدیم دومی را می افزاییم و...

  3. آرد + بیکینگ پودر را بعد از الک کردن در 3-4 مرحله می افزاییم و مخلوط می کنیم.

  4. مواد را به دو قسمت تقسیم کرده و شکلات را که روی بخار آب ذوب کرده ایم به نیمی از آن می افزاییم.

  5. اول مواد سفید و بعد شکلاتی(یا برعکس) را در قالب ریخته و در فر قرار می دهیم تا آماده شود.



  • من 100 گرم شکلات به کل مواد زدم.

  • فر را از نیم ساعت قبل روشن کنید.

۴ نظر:

Leily گفت...

سلام. عزيزم وبلاگ بسيار خوبي داري. كلي استفاده كردم.
ميخواستم بپرسم اين عكسي كه گذاشتي همون كيك روسي هست؟ اين كه به نظر نمياد دورنگ باشه!!! ميشه كمي بيشتر توضيح بدي. چون به نظر مياد پف آنچناني هم نداره.
من خوشم اومده ميخوام انشالله درست كنم. فقط كمي بيشتر توضيح بده.
ممنون

ناشناس گفت...

تصوير كيك با دستورش فرق ميكنه. من از تصوير خوشم اومده اون دستورو ميخوام

ashpaz-bashi گفت...

سلام دوستان،
اگر توجه کنید در آخر نوشتم که من 100 گرم شکلات به کل مواد زدم.یعنی کیک رو یکرنگ شکلاتی درست کردم.
این کیک پف زیادی نداره.

bita گفت...

aliye